Modernizacja tras wylotowych - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Modernizacja tras wylotowych

Rondo na ul. Wiśniowej, kładka dla pieszych nad autostradą, dwa ronda na ul. Krakowskiej - to między innymi założenia programu modernizacji układu komunikacyjnego w Tarnowie. – Praktycznie wszystkie drogi wylotowe z miasta należy zmodernizować. Patrząc od północy,chcemy przebudować cały układ drogowy tarnowskiego odcinka drogi krajowej numer siedemdziesiąt trzy – wyjaśnia prezydent Roman Ciepiela. 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad posiada już dokumentację na modernizację drogi w tej części Tarnowa. Miasto adaptuje do niej swoje rozwiązania. Według planów w tym rejonie ma powstać rondo na granicy ul. Wiśniowej, drogi krajowej nr 73 i skrzyżowania na Brzozówkę. Będzie to czteropasmowa droga do węzła autostradowego. – Rozmawiamy z Generalną Dyrekcją, aby w tym samym projekcie uwzględnić kładkę pieszo-rowerową nad autostradą. Jeżeli doszłoby do porozumienia to chcielibyśmy, aby kładka ta powstała w ciągu ul. Nowodąbrowskiej – dodaje włodarz miasta.

Przygotowana koncepcja zakłada także czteropasmową drogę od skrzyżowania ul. Lwowskiej z ul. Słoneczną aż do nowego szpitala z ciągiem rowerowo-pieszym na całej długości. Dodatkowo planowana jest budowa parkingu obok szpitala na wysokości hotelu dla pielęgniarek o pojemności około 150 miejsc. Od szpitala do granicy miasta byłaby to droga o parametrach jeden razy trzy, czyli jedna jezdnia po jednym pasie dla każdego kierunku oraz  środkowy pas umożliwiający skręt w prawo i w lewo. Środki na tę inwestycję miałyby pochodzić z funduszy europejskich.

Od strony zachodniej, od obwodnicy i drogi krajowej nr 94, planowane jest wybudowanie ronda o szerokości 38m, poszerzenie ul. Krakowskiej z uwzględnieniem prawo – i lewoskrętów. Kolejnym założeniem jest budowa ronda o średnicy 58m na skrzyżowaniu ul. Koszyckiej, Krakowskiej i Czerwonej. – O zmiany te dopominają się między innymi mieszkańcy – informuje Krzysztof Madej, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji.

Ulica Krakowska miałaby zyskać kolejne rondo na wysokości skrętu w ul. Warsztatową. Dodatkowo zaplanowano połączenie pod torami bocznicą kolejową ul. Warsztatowej z ul. Kochanowskiego. Ulica Krakowska na odcinku do wiaduktu kolejowego ma zostać zmodernizowana i połączona z nowo otwartym parkingiem „park and ride”.

Od strony południowej Tarnów zyska połączenie Al. Tarnowskich z nowym odcinkiem drogi ul. Tuchowskiej. Modernizacja tego odcinka ma także ułatwić komunikację z obwodnicą Tarnowa. W obszarze tym, podobnie jak w rejonie ul. Lwowskiej, zaplanowano system jeden razy trzy, aby ułatwić kierowcom wykonywanie manewrów skrętu.

Szybkie i komfortowe połączenie dwóch części miasta i dwóch węzłów autostradowych ma stanowić gruntowna przebudowa ul. Spokojnej, Elektrycznej, Wyszyńskiego i Czystej. Zmodernizowana droga nie tylko poprawi komfort jazdy, ale pełnić będzie rolę wewnętrznej obwodnicy miasta, dzięki czemu ciężki ruch odbywać się będzie z dala od centrum Tarnowa. W ramach inwestycji powstać mają cztery ronda o średnicy ok. 60m. Pod uwagę wzięto także połączenie planowanego osiedla Sady, nowe połączenie cmentarza w Krzyżu, a także bezpośrednie połączenie do ul. Szujskiego.

Prace budowlane związane z rozbudową ul. Spokojnej ruszą najwcześniej w 2017 r. i ze względu na duży zakres robót będą realizowane etapowo. Pozostałe inwestycje znajdują się w fazie koncepcyjnej. – Przygotowujemy dokumentację, programy funkcjonalno-użytkowe i wszystkie te dokumenty, które są wymagane, aby w przyszłości uruchomić procedurę w trybie zaprojektuj i wybuduj – tłumaczy dyrektor Krzysztof Madej.

(ks)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski