10 lat Tarnowskiej Karty Miejskiej - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

10 lat Tarnowskiej Karty Miejskiej

W zeszłym roku urząd miasta wydał 5824 Tarnowskie Karty Miejskie. Większość z nich były to karty w wersji premium, czyli dokumenty dla osób zameldowanych w mieście. Mija właśnie 10 lat od kiedy uruchomiono Tarnowską Kartę Miejską.

Tarnowska Karta Miejska

Od początku istnienia systemu wydano 75 646 kart. Liczba ta obejmuje również duplikaty, jak i karty, które wymieniono, bo straciły ważność. Dokument można otrzymać w wersji standardowej lub premium. Tę pierwszą może otrzymać każdy, z kolei tę drugą osoby, które  są zameldowane w Tarnowie albo mieszkają w naszym mieście (nie mając meldunku) i w zeznaniu podatkowym o wysokości osiągniętego dochodu (lub poniesionej straty) w poprzednim roku podatkowym wskazali Tarnów jako miejsce zamieszkania.

W poprzednim roku wydano 5824 kart, z czego tylko 733 stanowiły dokumenty w wersji standard. Obecnie aktywnych jest 39198 użytkowników. Jak informują pracownicy Wydziału Informatyzacji urzędu, odpowiedzialni za obsługę Tarnowskiej Karty Miejskiej, rocznie notuje się prawie milion operacji w systemie. Działania te obejmują zarówno doładowania w kasach, doładowania i płatność w parkomatach, kasowanie biletów przystankowych itd.

Oba rodzaje kart mogą służyć m.in. jako nośnik biletów – zarówno okresowych, jak i jednorazowych – tarnowskiej komunikacji miejskiej oraz jako elektroniczna portmonetka (płatność za parkowanie w miejskich parkomatach). Zapewniają także dostęp do internetowego systemu doładowania ekarty – sdk.umt.tarnow.pl. Karta w wersji premium dodatkowo upoważnia natomiast m.in. do tańszych przejazdów komunikacją miejską, tańszych wejść na lodowiska i baseny oraz do parkowania w Tarnowie na preferencyjnych warunkach.

Kartę mogą otrzymać chętni w każdym wieku. Wydawana jest nawet niemowlętom. Z czasem rodzice decydują się wymienić kartę, gdyż zdjęcie dziecka w dokumencie jest nieaktualne. Wniosek o wydanie TKM można pobrać: w Urzędzie Miasta Tarnowa przy ul. Nowej 4. ul. Krakowskiej 42 oraz przy ul. Brama Pilzneńska 3, a także na stronie. Aby ją otrzymać, przy składaniu wniosku w jednym z tych trzech punktów, należy przedłożyć dokument pozwalający ustalić tożsamość, dołączyć aktualne zdjęcie (najlepiej na jasnym tle) oraz dostarczyć kopię dokumentu potwierdzającego uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów tarnowską komunikacją miejską (w przypadku osób których to dotyczy). Jeszcze do niedawna karta wydawana była na określony czas, obecnie TKM jest bezterminowa.

(ww)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejTarnów.pl miesięcznik miejski