Warsztaty rozwojowe dla studentów - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Warsztaty rozwojowe dla studentów

Stowarzyszenie Psychologii, Edukacji i Rozwoju Osobistego „Kropla Słońca” znane jest przede wszystkim z Festiwalu Psychologii oraz plenerowych „Śniadań i podwieczorków na trawie z… psychologią i nie tylko”, z inicjatyw na rzecz kobiet jak np. cykl „Pozytywna EGOistka”, ale jednym z ważnych dla nas obszarów działań są warsztaty rozwojowe dla studentów, których celem jest dopełnić wiedzy i umiejętności m.in. w trakcie studiów np. pedagogicznych.

- Na tym polu od długiego czasu współpracujemy z Małopolską Wyższą Szkołą Ekonomiczną w Tarnowie (jako pierwsi zaufali nam i wsparli przy organizacji 1. Tarnowskiego Festiwalu Psychologii i Rozwoju Osobistego w 2012) oraz działającym przy uczelni Koło Naukowym „Paidagogos”. Również w tym roku przygotowaliśmy i poprowadziliśmy dla studentów i wszystkich zainteresowanych osób otwarte, bezpłatne warsztaty logopedyczne oraz psychologiczne „Z logopedią za Pan brat – wspomaganie rozwoju mowy w wieku przedszkolnym” oraz „Charyzmatyczny lider – porwij za sobą innych”– mówi prezes Stowarzyszenia Weronika Wrzesińska.

Już w pierwszym tygodniu ogłoszenia zapisów na obydwa warsztaty lista uczestników została zamknięta, co wzbudza w nas przekonanie, że zaproponowana tematyka jest ważna i bardzo potrzebna wśród studentów pedagogiki oraz nauczycieli. Prowadzące szkolenia (Sabina Rosołowska – Patuła – warsztaty „Z logopedią za Pan brat” i Weronika Wrzesińska – warsztaty „Charyzmatyczny lider”) spotkały się z ciepłym przyjęciem ze strony władz uczelni w osobie dziekan - dr Renaty Smoleń oraz Joanny Zaklikiewicz - prezes KN „Paidagogos”.

Uczestniczki warsztatów logopedycznych miały okazję zapoznać się, m. in. z kształtowaniem i rozwojem mowy dziecka, klasyfikacją typowych zaburzeń mowy, występujących w wieku przedszkolnym oraz technikami i różnymi pomocami dydaktycznymi wspomagania rozwoju mowy dzieci.

W trakcie warsztatów wzmacniających predyspozycje przywódcze uczestnicy sprawdzili, czy i w jakim stopniu mają predyspozycje do zostania liderem, zderzyli stereotypowe i obiegowe opinie nt. lidera/przywódcy z własnym pojmowaniem jego roli, określili swoje cele, misję i wizję jako przywódcy, nabyli wiedzę o istocie przywództwa, funkcjach i zadaniach lidera, potrzebach społeczności/grupy, na które odpowiada lider, wartości, jakimi powinien kierować się lider, uświadomili sobie swoje mocne strony, zalety, umiejętności i kompetencje przydatnew roli lidera.

Opinie uczestników:

Paulina Smalarz (warsztat „Z logopedią za pan brat”): Na warsztatach panowała bardzo pozytywna atmosfera. Otrzymałyśmy kilka informacjiteoretycznych, które potem mogłyśmy wykorzystać w praktyce. Uważam, że tego typu warsztaty bardzo zachęcają do głębszego zainteresowania się logopedią, ponieważ dwie godziny przeznaczone na warsztaty, uciekają szybko i można odczuć niedosyt

Joanna Zaklikiewicz (warsztat „Charyzmatyczny lider”):Warsztat był dla mnie, jako studentki bardzo ciekawy. Pomógł mi uświadomić własne cechy, które przydają się w byciu liderem. Oprócz wiedzy teoretycznej miałam możliwość praktycznego sprawdzenia swoich umiejętności. Prowadząca wspomagała nas radami. Warsztat ten skłonił mnie do dalszego doskonalenia umiejętności pedagogicznych.


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski