„Jestem trendy … ustępuję miejsca” - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

„Jestem trendy … ustępuję miejsca”

W tarnowskiej Szkole Podstawowej nr 5 zainicjowana została kampania społeczna „Jestem trendy … ustępuję miejsca”, mająca na celu podniesienie świadomości młodych użytkowników komunikacji miejskiej w kierunku kształtowania właściwych społecznie postaw. Przedsięwzięcie polega na wykonaniu przez uczniów - dowolną techniką plastyczną, w tym także z użyciem technologii komputerowej – plakatów.

Plakat kampanii społecznej "Jestem trendy... ustępuję miejsca"

Miejskimi autobusami często przemieszczają się ludzie niepełnosprawni oraz osoby starsze, nierzadkim zjawiskiem jest brak wolnych miejsc siedzących, które zajęte są przez młode osoby. Szkoła, realizując swoje zadania wychowawcze, wpisuje w katalog działań także integrację międzypokoleniową, szacunek dla różnorodności i wrażliwość społeczną. - Pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na potrzeby innych, którzy są tuż obok nas. Wierzymy w siłę subtelnego przekazu, obrazowej perswazji. Dlatego wspólnie z nauczycielami, uczniami i partnerami projektu, realizujemy tę kampanię społeczną – mówi dyrektorka SP nr 5 Bernadetta Walczak.

Projekt wpisuje się także w strategię miasta, zarówno w kontekście społecznym - znaczną część mieszkańców Tarnowa stanowią seniorzy, a średni wiek przekracza 40 lat - jak i gospodarczym, zachęcając możliwie najwięcej osób do korzystania ze środków transportu miejskiego. Okazywanie szacunku i zrozumienia innym ma wymiar uniwersalny, co może być dobrze wykorzystane w dorosłym życiu.

Współpartnerami wydarzenia są Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie oraz Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie. Kampania została objęta honorowym patronatem prezydenta Tarnowa Jakuba Kwaśnego.

(sm)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski