Dowody osobiste w nowym miejscu
Od jutra, 6 października, biuro dowodów osobistych, w którym mieszkańcy składają wnioski o wydanie nowych dokumentów, będzie się mieściło w pokoju numer 100, na pierwszym piętrze budynku Urzędu Miasta Tarnowa przy ulicy Nowej 4, tuż przy klatce schodowej i windach.Już gotowe dokumenty będzie można odbierać naprzeciwko, w pokoju numer 127. - Zmiany mają na celu zapewnienie mieszkańcom lepszych warunków – podkreśla Robert Rogala, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Tarnowa.
Pomieszczenia, w których mieszkańcy od jutra będą składać wnioski o wydanie nowych dowodów osobistych i odbierać już gotowe dokumenty, są przestronniejsze od tych, w których biuro dowodów działało wcześniej, znajdują się też znacznie bliżej wejścia do budynku. - To istotne ułatwienie dla osób starszych, czy mających kłopoty z poruszaniem się – mówi dyrektor Robert Rogala. W pokojach niedawno zakończył się remont.
Wydział Spraw Obywatelskich przyjmuje wnioski o wydanie nowych dowodów osobistych i wydaje gotowe już dokumenty od poniedziałku do piątku, w poniedziałki od 7.30 do 18.00, a w pozostałe dni – od 7.30 do 15.30. Złożenie wniosku trwa około 10 minut, odbiór – nieco krócej. Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich zachęca tarnowian, aby w miarę możliwości, zamiast poniedziałku, kiedy w urzędzie ruch jest największy, wybrać na załatwienie tej sprawy inny dzień tygodnia, gdy kolejki są mniejsze.
Wydanie nowego dowodu osobistego jest bezpłatne. Zapłacić trzeba tylko za wykonanie fotografii.
(dm)